יום ה', ה’ באלול תשע”ח
דף הבית ייחודיות בית ספרית מרחבי כיתות מרחבי תחומי דעת
שומרים על קשר מנב"סנט הורה-תלמיד יצירת קשר חדר מורים פעילות חברתית-תרבותית
 
שמירה על זכויות יוצרים
בית ספר "עדיני" עושה כל שביכולתו לשמירת זכות יוצרים בעת פרסום תכנים בפורטל האינטרנט הבית ספרי. במידה ותוכן ו/או פריט מידע שהועלה לאתר מפר בתום לב את זכות היוצרים ו/או זכות הפרט, כתבו אלינו לדוא"ל mail@adini.name ואנו מתחייבים לתקן את הטעון תיקון ו/או להסיר את החומר מן האתר, בהתאם לפנייתכם, ליידע את האחראי להפרה זו ולהתריע בפניו על העלאת חומרים אלה כדי למנוע הישנות מקרים כאלה.
תגובות: 0   צפיות: 242

מעגל הקסם: "מעגל הקסם" - הנה תכנית שפותחה בארה"ב ע"י מומחים. מטרת התכנית: בניית אקלים שיח קבוצתי על פי כללים וגבולות ברורים. בכל פגישה יתקיים רצף הבסיסי: 1. פתיחה – יצירת קשר עם המשתתפים על ידי תקשורת מילולית ובלתי מילולית. 2. כללי התנהגות במעגל – חזרה על הכללים שתקבעו על ידי המנחה והמשתתפים. 3. הצגת נושא השיחה. 4. זמן חשיבה 5. שיחה – כל אחד בתורו מעלה את סיפורו, תוך עידוד החוויה הרגשית. 6.חזרה. 7. מזמינים משתתפים שדילגו על תורם. 8. סיכום – הכללת הדברים שנלמדו בשיחה, הדומה והשונה בתהליכים תוך אישיים ובין אישיים בנושא המודעות, התקשורת הבין אישית והשליטה. 9. חזרה על כללי ההתנהגות במעגל – באיזו מידה הצלחנו לשמור על הכללים, נקודות לשיפור. שליטה: אנשים המאמינים בעצמם מצליחים יותר מאחרים וככל שמאמינים בעצמם מצליחים יותר - מעגל חיובי שיכול לסייע בזמנים קשים. החיזוקים, התגובות של הסביבה מגדילים את המודעות שלנו ליכולת ולמרץ שלנו. המטרה להחדיר בילדים את ההרגשה "אני מסוגל". ניתנת הזדמנות לספר על דברים שעשו בהצלחה וגם הזדמנויות לדבר על רגשות התסכול והכישלון. מודגש נושא האחריות - ההתנהגות החיובית והגמול הפנימי והחיצוני. נושאים בתחום השליטה: - משהו שאני עושה טוב - משהו שאני יודע לעשות ונהנה מזה - רציתי לעשות משהו ולא עשיתי - ידעתי את התשובה אבל לא התפרצתי - עשיתי משהו שהכניס אותי לצרות - איך התגברתי על בעיה - רציתי להרביץ למישהו , ריסנתי את עצמי - הטיפול כאב אבל התגברתי - מקרה בו יכולתי לעזור למישהו נושאים בתחום השליטה: - דבר שלמדתי בעצמי - משהו קשה שאני לומד עתה - הדרך שבה אני לומד בצורה הטובה ביותר - משהו שגיליתי - תיקנתי שגיאה ולמדתי מכישלון - הייתי יכול ללמוד טוב יותר אילו - השגתי מה שהייתי צריך - עשיתי משהו שהכניס אותי לצרות - איך התגברתי על בעיה אינטראקציה בין אישית: התנסויות בין אישיות חיוביות יסייעו בבניית יחסים בריאים עם בני אדם. התייחסות יעילה לאנשים תכלול - קליטת מסר בלתי מילולי, הבנה כי התנהגותנו משפיעה על אחרים ולפיכך התחשבות ברגשות והקשבה. נושאים בתחום האינטראקציה: - מקרה בו עזרתי למישהו. - מקרה בו לא עזרתי למישהו שהיה זקוק לעזרה - מישהו עשה למעני משהו שמצא חן בעיני - ידעתי את התשובה אבל לא התפרצתי - עשיתי משהו שלא מצא חן בעיני משהו אחר - פגעתי במישהו - לא הצלחתי לקבל תשומת לב למרות שמאוד רציתי בה - מישהו הכריח אותי לעשות משהו נגד רצוני - מישהו שיתף אותי בסוד שלו נושאים בתחום האינטראקציה: - קיימתי את הבטחתי - שיתפתי מישהו במשחק - לא שיתפתי מישהו במשחק - קיימתי את הבטחתי - לא קיימתי את הבטחתי - מקום שבו אני מרגיש בטוח - דברים שאני אוהב לעשות בחבר'ה - דברים שאני לא אוהב לעשות בחברה - רציתי לעשות משהו והתביישתי מודעות: מודעות - אנשים מודעים מתפקדים ברמה גבוהה יותר. ככל שאנו יותר מודעים לרגשות, ננצל את יכולת החשיבה וכך נשלוט יותר בהתנהגותנו. פיתוח מודעות באמצעות נושאים המעוררים רגשות, מחשבות והתנהגויות חיוביים. נושאים בתחום המודעות: - רגשות - נעימים ולא נעימים: דבר שגורם לי להרגשת טובה, דבר שגורם לי להרגשה לא נעימה, משהו שגורם לי להרגשת נעימה מצד אחד ולהרגשה רעה מצד שני. - מחשבות נעימות ולא נעימות: הייתה לי מחשבה נעימה, הייתה לי מחשבה לא נעימה, אם הייתי יכול מה שאני רוצה - התנהגות: מישהו התנהג טוב איתי, משהו פגע בי, משהו שעושה לי רע, משהו שעושה לי טוב, נהגתי באופן לא ראוי כלפי משהו. - נושאים נוספים: הפתעה מעימה שהייתה לי, אכזבה שהייתה לי, רציתי לאמר משהו אך התאפקתי.